Elindult Hűségprogramunk! Ismerje meg a részleteket

Terepépítés

Terepépítés
Terepépítés

A terepasztal építés első lépései (a sínrendszer kialakítása) után következik a terepépítés, ami élettel és formákkal tölti fel az asztalt. A terepépítés során a természetes és az épített környezetet a kiválasztott méretarányban modellezzük. (A modellvasúti méretarányokról bővebben olvashat a blogunkon, vagy dióhéjban honlapunkon a vasútmodellek szekciónál.)

  • Domborzat-terep építés
  • Utak modellezése
  • Sziklák modellezése
  • Víz (folyó, tó, tenger) modellezése
  • Modellfüvek
  • Modellfák
  • Téphető és ragasztható növényzet
  • Szórható növényzet
  • Laser-Cut növények
  • Különféle terepépítő szóróanyagok
  • Dekorlapok

A terepasztal domborzatának kiépítése

A terepasztalok domborzatát különféle terepépítő anyagok segítségével célszerű kialakítani. A webáruházunkban és vasútmodell szaküzletünkben található modellező anyagok professzionális termékek, amik kifejezetten dioráma és terepasztal építésre lettek kifejlesztve, megbízhatóságuk és élettartamuk magasabb, mint az otthoni kevert anyagoké.

A domborzat és a sínpálya kialakításánál maximális figyelmet kell fordítani a sínpálya emelkedésének mértékére és, hogy a sínrendszer íves darabjain a szerelvény gond nélkül el tudjon fordulni, ne akadjon bele semmilyen tereptárgyba.

Hidak, alagutak

A sínpálya és a terep kiemelt kapcsolódási pontjai a völgyek és hegyek, ahol a szintkülönbséget nem lehetne a maximális emelkedésen belül megoldani. Itt hidak és alagutak építésével oldjuk meg a problémát, ezek a tereptárgyak kifejezetten hangulatos elemei a terepasztaloknak.

Sziklák, dekorlapok

A sziklás felületeket építhetjük magunk is, rengeteg terepépítő anyagot találunk, amik kifejezetten sziklák formázásra használhatóak, de vásárolhatunk előre elkészített sziklafalakat, lapokat, amiket a terepasztalunkba beépítve használhatunk fel.

Az utak és bonyolultabb mintájú felületek modellezésénél ajánlott a dekorlapok használata, ezek általában kartonból vagy más könnyen formázható anyagból készülnek. (Dekorlapból a sziklától a téglafalig nagy a választék.)

Növényzet a terepasztalon

A domborzat kiépítése után a növényzet kialakítása következik, itt a szórható, téphető és előre gyártott növények széles tárházából válogathat a modellező. A Laser-Cut technológia fejlődésével egyre szebb és aprólékosabb növényt, virágot jeleníthetünk meg a terepasztalokon és diorámákon.

Víz a terepasztalon

A víz megjelenítése a terepasztalon különféle technikákkal lehetséges, több vasútmodell gyártó kínál megoldást. Találunk önthető modellvizet, ecsettel felkenhető modellvizet, fólia alapú termékeket.